REAKCE NA PŘÍSPĚVEK V NÁVŠTĚVNÍ KNIZE

Reagujete na tento příspěvek

Doprava
Ondřej Král  |  147.228.108.180  |  ondrej(zavináč)kee.zcu.cz
12.05.2010  14:14
Dnes jsem si pročítal dopravní noviny a pozastavil jsem se u tohoto článku: http://www.dnoviny.cz/infrastruktura/vystavba-vetsiny-planov anych-silnic-se-zastavi
Není to nic nového, již před půlrokem jsem studoval prognozy ministerstva dopravy ohledně financování železnic a již tehdy bylo zmíněno praktické zastavení investic do dopravní infrastruktury z důvodu zastavení dotací z EU. To kontrastuje se snahou některých místních občanů, kdy se formou petic snaží přiblížit výstavbu obchvatu Kasejovic. Tato skutečnost stejně tak kontrastuje se skutečností, že autoři této petice za obchvat Kasejovic podporují výstavbu větrných elektráren v Kasejovicích.
Tyto skutečnosti spolu nemají zdánlivě souvislost, ovšem když se zamyslíme podrobněji tak zdrojem financí jak státního rozpočtu, tak plateb za zelenou energii jsou především občané jakožto spotřebileté zboží a služeb. Zelenou energii si zaplatíme všichni nejen přímo přes účty za elektřinu, ale také ve vyšších cenách zboží a služeb. Výrobce si vícenáklady promítne do koncové ceny výrobků. OZE nás v příštích 20 letech podle odborných odhadů budou stát více než bilion korun. Pokud budeme dále stavět dopravní infrastrukturu, tak se nevyhneme zvýšení spotřební daně z pohonných hmot a mýta. Což v konečném důsledku opět zaplatí konečný spotřebitelé - obyčejní lidé. Co se vysokých plateb za zelenou energii týče, v současné době se platí relativně nízký příspěvek vypočítaný podle výroby z OZE v roce 2008. Příspěvek na provoz obnovitelných zdrojů energie (OZE) se vypočítává podle výroby zelené energie v předposledním roce. Proto extrémní nárůst OZE na konci roku 2009 se projeví vysokými platbami až v roce 2012. To bude doba kdy si podstatu OZE uvědomí i někteří stávající obhajovatelé, kteří neumí odpovědět na jednoduché otázky typu: Co nám ten obnovitelný zdroj vlastně přinese?... Ve stejném roce (2012) Brusel začne výrazně krátit dotace na výstvbu dopravní infrastruktury v ČR.
Nedávný mediální rozruch kolem omezení vydávání kladných stanovisek pro připojování dalších OZE do sítě celá řada neinformovaných lidí chápe jako házení klacků pod nohy ekologické energii a jejím investorům. Méně inteligentní lidé dokonce označují odpůrce OZE za závistivce. Pravda je ovšem taková, že přímá podpora OZE nás bude stát v příštích 20 letech přes bilion korun a ušetří se pouze několik procent neobnovitelné energie. Do budoucna se musíme připravit i na další zdražení silniční dopravy. Proto je dle mého názoru na snadě porovnání zda je účelné přerozdělit finanční tok od obyvatelstva spíše směrem k obnovitelným zdrojům a nebo k výstavbě dopravní infrastruktury. Obojí nelze. V sousedním Německu se s výstvbou dálniční sítě začalo už za 2. světové války. Tedy dost dlouhá doba na to, aby dnes mohlo Německo investovat obrovské sumy do větrníků a podobných \"účelností\".

Tučné položky jsou povinné.
Návštěvní kniha je moderována.
Text obsahu nesmí obsahovat odkazy, chcete-li sdělit ostatním adresu nějaké stránky vepište ho do textu formou www.xxxxx.xx. Zadávaný email je chráněn proti spamu.

Jméno:
E-mail:
Název příspěvku:
Napište hlavní město ČR
Text příspěvku: